تحولات لبنان و فلسطین

رییس نمایندگی وزارت امورخارجه در استان خراسان رضوی گفت: با همکاری کشورهای همسو تلاشهای فراوانی برای محکومیت اسرائیل و جنایاتکاران جنگی انجام دادیم و امیدواریم بتوانیم دادگاه لاهه را برای صدور حکم متقاعد کنیم.

تلاش برای صدور رای محکومیت جنایات اسرائیل در دادگاه لاهه

به گزارش قدس خراسان، رییس نمایندگی وزارت امورخارجه در استان خراسان رضوی در نشست خبری «نهمین اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت در مشهد» گفت: امروز یکی از موضوعات مهم برای جبهه مقاومت، مسئله مهاجرین و آوارگان لبنان و فلسطین است.

احمد معصومی‌فر، با اشاره به تشکیل ستاد کمک رسانی در تمام استان‌ها افزود: اگرچه مردم بسیاری به کمک آمده اند اما برای ارسال کمک ها به لبنان با مشکلات عدیده‌ای روبه رو هستیم و همکاران ما در وزارت امورخارجه و مجامع بین‌المللی تلاشهای گسترده‌ای برای حل این موضوع دارند.

وی با اشاره به مسائل حقوقی پیرامون موضوع جنایات اسرائیل افزود: با همکاری کشورهای همسو تلاشهای فراوانی برای محکومیت این جنایاتکاران جنگی انجام دادیم و امیدواریم بتوانیم دادگاه لاهه را برای صدور حکم متقاعد کنیم.

معصومی فرد با بیان اینکه امروز دشمن با تمام قوا وارد میدان شده ادامه داد: ما شاهدیم که رژیم جعلی صهیونیست از سوی آمریکا حمایت می شود و آمریکا نیز از تمام ظرفیت های خود در حوزه بین المللی استفاده می کند.

 رئیس نمایندگی وزارت‌امورخارجه در استان خراسان رضوی با بیان اینکه مجاهدان در غربت مظلوم هستند گفت: وظیفه ما ادامه راه آنان است و باید صدای این افراد را به گوش مردم جهان برسانیم تا برای همه الهام بخش باشند.

معصومی فر با اشاره به نقش و همت شهید امیرعبداللهیان در شکل گیری اجلاسیه مجاهدان در غربت افزود: امسال به دلیل تحولات سریع منطقه، این اجلاسیه شرایط خاصی دارد و در موقعیت ویژه‌ای برگزار می شود و به امید خدا روز پنجشنبه ۲۶ مهرماه در مشهد میزبان افراد متعددی از کشورهای مختلف باشیم.

وی با بیان اینکه امسال شاهد خیزش عظیم مردمی در سراسر جهان در حمایت از جبهه مقاومت هستیم، ادامه داد: روزانه مردم کشورهای مختلف با برگزاری تظاهرات و راهپیمایی‌های مختلف در تلاش هستند، صدای مقاومت را به گوش جهانیان برسانند.

مشهدالرضا؛ میزبان اختتامیه نهمین اجلاسیه بین‌المللی مجاهدان در غربت

شهردار مشهدمقدس نیز با اشاره به هدف از برگزاری این اجلاسیه، گفت: اصل الگوسازی در این اجلاسیه، به تأسی از شهید مجاهد غربت امام هشتم (ع) است هدف ما از این اجلاسیه نیز، گرامیداشت یاد و خاطره مجاهدانی است که در غربت به شهادت رسیدند.

محمدرضا قلندرشریف با اشاره به آستان قدس رضوی و سپاه پاسداران به عنوان حامیان اصلی این اجلاسیه، افزود: شهرداری مشهد نیز از سال گذشته به این موضوع کمک می کند و اکنون نیز اختتامیه این اجلاسیه در این شهر برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه شهید امیرعبداللهیان  یکی از حامیان این برنامه بود، ادامه داد: شهرداری مشهد کمترین کار را در این اجلاسیه انجام داده و اکنون به عنوان خادم مردم در کنار بقیه حضور داریم و بار اصلی آن بر دوش وزارت خارجه، آستان قدس رضوی و دیگر نهادها است.

حضور کشورهای محور مقاومت در نهمین اجلاسیه مجاهدان در غربت

دبیر اجلاسیه مجاهدین نیز در این نشست با بیان این مطلب که اگر جبهه مقاومت نبود امنیت ما به خطر می‌افتاد، گفت: ما مدیون جهادگران این جبهه هستیم، حجم بسیاری از این افراد در غربت در حال جهاد هستند و ما پس از شهادتشان متوجه می شویم که چه کارهایی انجام دادند.

عمادالدین موسوی، افزود: وظیفه ما و همه رسانه ها انتقال این تلاش‌ها و خدمات ارزنده جهادگران در غربت به نسل جوان است.

وی با بیان اینکه مجموعه شهرداری یک مجموعه مردم نهاد است ادامه داد: پیوستگی شهرداری با اجلاسیه به این دلیل است که نهادهای مردمی در این مجموعه حضور دارند.

دبیر اجلاسیه مجاهدان در غربت با بیان اینکه افتتاحیه این مراسم در دمشق و ۲۰ روز پس از حادثه ریاست جمهوری برگزار شد، گفت: اختتامیه آن نیز با حضور شخصیتهای کشوری و لشکری و میهمانان خارجی و نمایندگان مجالس کشورهای محور مقاومت و ۶سفیر مقیم تهران در تالار قدس حرم مطهر برگزار می شود.

موسوی با اشاره به پیشتازی مشهدمقدس و مردم خراسان در عرصه دفاع از چهره مقاومت و لبنان تاکید کرد: مراسم اختتامیه این رویداد بین المللی پنج شنبه با حضور نمایندگانی از فراکسیون های پارلمانی کشورهای حوزه مقاومت از جمله فلسطین، لبنان، سوریه، عراق، بحرین، یمن، پاکستان، هند، نیجریه، بولیوی، ونزوئلا و نیکاراگوئه برگزار می شود.

وی با بیان اینکه تاکنون هشت دوره از این اجلاسیه در دامغان برگزار شده است، گفت: دومین همایش علمی اجلاسیه نیز با شعار«مجاهدان غربت در طوفان الاقصی، غزه و آزاد سازی قدس شریف» با هدف تبیین جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی و مقاومت جانانه مردم غزه و رزمندگان مقاومت اسلامی و راههای حمایت علمی از آنان نیز عصر روز ۲۶ مهرماه در بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی و در جوار حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.